04 september 2021

Dat handige Komoot

 

De track

Roos slaagt er telkens in om in Komoot, op grond van de onderliggende basis kaarten telkens weer heel fraaie wandelingen in de vorm van tracks te construeren. Inmiddels weet ik een heel klein beetje ook hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Vandaag heb ik een wandeling gemaakt op basis van een zelf geconstrueerde track waarbij ik aanvankelijk het construeren van een wandeltrack aan Komoot zelf had overgelaten. Natuurlijk een wandeling in het prachtige Overijssel, de provincie die Roos anderhalf jaar geleden heeft gekozen om neer te strijken; een provincie die qua natuurlijke schoonheid kan wedijveren met alle andere. Naarmate we meer plekken bewandelen krijgen we meer waardering; de wat grotere beken, de Regge en de Berkel zijn schitterend hersteld. Net als de Leuvenumse beek op de Veluwe zijn hier meanders hersteld. Ik had nu een track geconstrueerd van Vorden naar Lochem; een kilometertje of 14. Maar al lopend zag ik paden die mooier waren dan de paden van de track en dan verandert Komoot het traject ook zodanig dat je aansluiting houdt met het geplande; dat is wel zo verschrikkelijk makkelijk. Uiteindelijk werd het een wandeling van 16 kilometer omdat ik ook nog even wilde kijken in het centrum van Lochem.

Geen opmerkingen: