08 september 2021

Als een aap met 7 staarten

Trots!

Ja, zo trots was ik vandaag op mijn wandelprestatie; 22,5 km vrijwel in 1 stuk gewandeld zonder lang te stoppen. Het was overigens niet zo gepland hoor. Ik had een wandeling door Komoot laten construeren van Bodegraven station naar Papenkop, een klein plaatsje, gemeente Oudewater. De wandeling liep ongeveer het traject dat ik al kende van het Romeinse Limes pad; loopt van Katwijk naar Nijmegen. Maar Komoot zal Komoot niet zijn of maakte er een nog fraaiere track van; eerst een groot deel langs de Oude Rijn en bij de brug verder langs de dubbele Wiericke. Daar is dan halverwege een onbewaakte spoorwegovergang met spoorbrug en tot mijn verbazing zat daar zelfs een eenzame brugwachter. Ik maakte nog een praatje met hem en liep verder. De wandeling liep over de dijk langs de dubbele Wiericke en ging verderop onder de snelweg door. Merkwaardig zo'n tegenstelling van een snelweg boven langs terwijl je in een goddelijk, verlaten landschap loopt. Hoezo verlaten?!; ik kwam onder de snelweg vandaan en daar stonden twee heren van een ingenieursbedrijf een grondboring te verrichten. Ook aan het werk in deze mooie plattelands omgeving. Toen kwam ik op bekend terrein; Driebruggen aldus de postbode die ik daar om vroeg. En dat was dus verder bekend; heb ik vaker gelopen, het traject van het Limespad. Prachtig over een lang wandelpad, volkomen verlaten, Over de hele dag heb ik eigenlijk slechts 1 eenzame wandelaar gezien en gesproken. Ik liep verder naar Papenkop en zag tot mijn verrassing dat de laatste bus al was geweest; het was pas half drie en ik dacht dat deze lijn gewoon de hele dag liep. Nou ja, dan maar even flink wezen en doorgestapt naar Woerden. Tot mijn verrassing bleek het geheel op 22,5 kilometer zijn blijven steken. Ik was best trots en stuurde Roos een screenfoto die ik ook op deze blog zet.

1 opmerking:

biltburg zei

Mooie prestatie! Nog even en je tikt de 75 kilo aan met al deze afstanden :)