Beste mensen, we hebben er weer een verslaving bij. In de nieuwste versie van het handboek psychiatrisch soldaat, ofwel de DSM 5, is deze geestelijke aandoening officieel opgenomen.
Ach ach ach, waar moet dat toch naar toe met de moderne mens. Bach en Mozart hadden nog zo gewaarschuwd: koffie is totaal verkeerd voor de jeugd. Ze hebben gelijk gekregen. Een echte verslaving, toe maar.
Gelukkig kun je je daarvoor nu melden bij de geestelijke gezondheidszorg. In het artikel dat deze nieuwe zorgmogelijkheid wereldkundig maakt, staat gelukkig ook al de richting waarin het behandelplan zich moet gaan bewegen: er zal geadviseerd worden om minder koffie te nuttigen!
Deze en andere ontwikkelingen zijn toch wel duidelijke illustraties dat de zorgindustrie een aantal uitgekiende marketingstrategen in dienst hebben, die geheel in de lijn van dat vakgebied ervoor zorgen dat de consument ('zorgconsument' in dit geval) zich niet hoeft te bekommeren om zijn latente behoeftes. De marketeer regelt wel dat die behoefte manifest wordt! Ofwel in lekentermen, als je nog niet wist dat je de dokter nodig had, dan gaan zij je dat duidelijk maken. Weet u nog dat er indertijd een radiocampagne was dat je bij de dokter terecht kon als je last had van winderigheid? Dat was een nepcampagne, opgezet door journalisten, maar vele dokters en 'zorgconsumenten' trapten erin.
Zo drijven we de kosten van de zorg weer eens op. De wereld wil bedrogen worden.......
Laat ons maar lekker koffie drinken. Zo bont als een voormalige collega van me - 35 koppen per dag - zullen niet veel mensen het maken. En in zo'n geval is een adviesje om wat te minderen, of op onregelmatige tijden koffie te drinken, niet verkeerd. Maar dat kan ook je buurman vertellen, of je collega. Intussen hoort koffie, zoals de Arabieren al wisten, te zijn als het oog van een vrouw.
Zwart, zoet en vochtig.
Tekst is van gastschrijver Roos
Ach ach ach, waar moet dat toch naar toe met de moderne mens. Bach en Mozart hadden nog zo gewaarschuwd: koffie is totaal verkeerd voor de jeugd. Ze hebben gelijk gekregen. Een echte verslaving, toe maar.
Gelukkig kun je je daarvoor nu melden bij de geestelijke gezondheidszorg. In het artikel dat deze nieuwe zorgmogelijkheid wereldkundig maakt, staat gelukkig ook al de richting waarin het behandelplan zich moet gaan bewegen: er zal geadviseerd worden om minder koffie te nuttigen!
Deze en andere ontwikkelingen zijn toch wel duidelijke illustraties dat de zorgindustrie een aantal uitgekiende marketingstrategen in dienst hebben, die geheel in de lijn van dat vakgebied ervoor zorgen dat de consument ('zorgconsument' in dit geval) zich niet hoeft te bekommeren om zijn latente behoeftes. De marketeer regelt wel dat die behoefte manifest wordt! Ofwel in lekentermen, als je nog niet wist dat je de dokter nodig had, dan gaan zij je dat duidelijk maken. Weet u nog dat er indertijd een radiocampagne was dat je bij de dokter terecht kon als je last had van winderigheid? Dat was een nepcampagne, opgezet door journalisten, maar vele dokters en 'zorgconsumenten' trapten erin.
Zo drijven we de kosten van de zorg weer eens op. De wereld wil bedrogen worden.......
Laat ons maar lekker koffie drinken. Zo bont als een voormalige collega van me - 35 koppen per dag - zullen niet veel mensen het maken. En in zo'n geval is een adviesje om wat te minderen, of op onregelmatige tijden koffie te drinken, niet verkeerd. Maar dat kan ook je buurman vertellen, of je collega. Intussen hoort koffie, zoals de Arabieren al wisten, te zijn als het oog van een vrouw.
Zwart, zoet en vochtig.
Tekst is van gastschrijver Roos
Geen opmerkingen:
Een reactie posten