29 juli 2018

Van New Orleans tot babyfoto

New Orleans Foto: Jantine
Na een paar wel erg warme en daardoor minder slaapvolle nachten heb ik vannacht in de koelte van Roos' huis heerlijk geslapen; werd bijzonder uitgerust wakker. Het zou een afwisselend dagje worden. Het begon al met een WhatsApp bericht van Jantine als antwoord op onze vraag hoe het met haar verhuizing staat. Binnenkort komt ze vanuit de VS weer terug naar Europa om hier haar werk aan hersenfunctionaliteit voort te zetten. Ze liet haar bericht vergezeld gaan van een paar fraaie vakantiefoto's van een bezoek aan New Orleans; een aan 1800 herinnerend plaatje met paard en wagen maar ook een foto, gemaakt tijdens een kanotocht; een ontmoeting met een alligator?! Naast haar wetenschappelijk werk doet ze veel aan fotografie. Ze heeft dan ook een eigen site waarop ze haar fotowerk laat zien.
Kleindochter Ronja met haar lieve baby-oogjes
Foto: Joke
Roos ging naar een groepsles bij Sportcity en ik besloot om weer eens lekker de benen te gaan strekken; beginstation Baarn. Het was gelukkig niet zo warm en ik had weer echt zin in een "twintigje" (20km). Om half twaalf ging ik op weg; de bekende weg, richting Lage Vuursche, via de Stulp. Dat gebied was helemaal verdroogd; waar ik de vorige keer de libelles zag vliegen boven het water daar was nu verdroogde modder; geen druppel water meer. Nog plezierig zitten praten met een mevrouw die ook graag op dit bankje zit en rondkijkt.
Vanaf de Stulp een nieuwe weg in geslagen en daarbij kwam ik bij een vijvertje; lieflijk plekje dat ik dan ook op de prent heb gezet. Ondertussen ging mijn smartphone voortdurend over; ook Joke en Nathalie appten. Joke stuurde me een allerliefste foto van kleindochter Ronja; wordt ook alweer een half jaar.
Idyllisch vijvertje in het verder zo
droge landschap.
Via Peijnenburg verliet ik de bossen van de Lage Vuursche. Bij de uitgang stond een meneer te wroeten met zijn ligfiets om door het hekje te komen; ik schoot hem te hulp en het bleek professor Jan van Hooff te zijn: "professor, dat is de tweede keer deze maand", en hij gaf me een hand. We hebben elkaar inmiddels bij verschillende gelegenheden ontmoet; hij heeft vast geen idee wie ik ben. Joke heeft nog bij hem gestudeerd.
En het appte maar door; leek wel op die dag met Ab op de Hoge Veluwe.
Het begon zelfs een heel klein beetje te regenen; het zou eens stevig moeten doorzetten die regen; de natuur snakt ernaar en de mensen ook; gisteren gaf de regenbui wel enige verlichting maar mag al met al eigenlijk geen naam hebben. Op een stronk zittend zat ik met Nathalie te appen; ze gaat morgen met Roos een paar dagen naar Wenen; cultuur snuiven; ze had 6/7 musea uitgezocht; dat wordt werken die paar dagen?!
Uiteindelijk kwam ik rond half vijf aan op station Den Dolder en even later zat ik lekker bij Roos aan de thee. Was een lekker afwisselend daggie geworden met veel appies.

Geen opmerkingen: