17 juli 2020

Snijbonen

Boek van Frans Werfel
Vanmorgen kwam de timmerman om in de schuurdeur van Roos het glas te monteren. Op zeer zorgvuldige en vakkundige wijze werd de klus geklaard; ik stond echt met bewondering te kijken. Roos had een heel programma vandaag met haar zussen en nicht. Ik wilde terug naar de Bilt en na de koffie vertrok ik dan ook. Ik ging bij moestuinier vriend Theo langs voor de snijbonen die hij voor me had staan en blancheerde de ruim drie kilo. Het paste maar net in de vriezer. Ik ging 's-middags nog naar de markt voor geitenkaas bij Bartho en een lekkere ribeye biefstuk bij slager Ultee en naar de bibliotheek om het bestelde boek van Franz Werfel, de laatste echtgenoot van Alma Mahler op te halen. Blijkt een gevierd schrijver te zijn geweest. Ook ging ik nog naar de zuivel boerderij Boom en Bosch voor melk en yoghurt en natuurlijk een stuk boter.
Lekker liggen lezen in het boek van Werfel; inderdaad een onderhoudend schrijver. In de biografie van Alma Mahler lees je over die afschuwelijke tijd dat WO II in beeld kwam en daarbij de spanning waaronder de joden leefden. Stemt niet vrolijk. Ook het boek van Werfel gaat over die tijd.

Geen opmerkingen: