23 september 2024

Op naar Anloo

We raken wel helemaal los op het OV in dit gebied. We realiseren dat die Qbus die we op de heenweg hadden, nr 51 meen ik, op allerlei aantrekkelijke plekken rond het gebied van de Drentse Aa haltes heeft en dat noodt tot dagwandelingen van de ene naar de andere halte, 9292 helpt bij het plannen. En zo besloten we voor vandaag om het Aa gebied te doorkruisen en dan vooral door het echte beekdal. Tal van paden langs maar ook via bruggetjes over de beekjes helpen daarbij. Het was dan ook een fijne afsluiting van een lang weekend Drente. Vanuit Wijhe kun je hier binnen anderhalf uur op het beginpunt staan en een dagwandeling starten. Gaan we doen en plannen zo hebben we besloten. Roos zorgt voor de tracks.
We waren dan ook keurig op tijd op de halte in Anloo en snel weer in Wijhe. Ik zat erover in of we de zware stenen uit het tussengangetje wel makkelijk konden verplaatsen en gelukkig bleek dat het geval. Roos doet mee aan een ontsteningsproject van de gemeente en daarvoor moeten door haar de eerste stappen worden gemaakt. Ik wil haar daar graag bij helpen. Maar nu waren we snel klaar met de voorbereiding en ben ik weer terug naar de Bilt gegaan. Joke had gebeld met de vraag of ik dinsdag wilde komen oppassen omdat zij met Bram naar de tandarts moest, nou die "taak" nam ik graag op mijn schouders. 

Geen opmerkingen: