25 september 2024

Die Steine

 

Deze enorme stapel had Roos
zonder veel moeite opgestapeld

Ik moet bekennen dat ik er behoorlijk tegenop had gezien om de stenen, die Roos inmiddels had losgemaakt uit het grote terras van haar tuin naar de voorkant te verplaatsen. Zij had daarvoor al een kleine lorrie aangeschaft die het vermogen had om 100 kilo tegelijk te dragen, de stenen wogen 2,5 kilogram per stuk en het waren er 500 totaal, in mijn verbeelding een enorme klus. Wie schetst dan ook mijn verbazing toen ik van Roos een foto kreeg met haar eerste lading opgestapelde stenen. Ze meldde dat het haar eigenlijk weinig moeite had gekost. Ik was wel erg trots op haar en we gaan het zeker redden, feitelijk heeft ze mij helemaal niet nodig en al zeker niet voor die stenen, die Steine waarover we zoveel gezongen hebben in de prachtige cyclus van Schubert, "die schöne Müllerin".

Geen opmerkingen: