11 juni 2022

Winterswijk West

 Vandaag maakten we een mooie rondwandeling door de Achterhoek. Via Zutphen naar station Winterswijk West. Daar waren we jaren geleden al eens een keer om aldaar een veengebied te bezoeken dat ik graag wilde zien en kende van nog veel langer geleden. Inmiddels was het niet meer vrij toegankelijk weet ik nog, maar we hebben bij die gelegenheid wel kraanvogels gespot. Voor vandaag had Roos een rondwandeling van 10 kilometer geconstrueerd en die liepen we af. Na een eerste stuk langs wegen en ander versteende paden kwamen we uiteindelijk in een bijzonder fraai natuurlandschap, afgewisseld met wat kleinschalige stukken landbouw. We besloten om wat vaker de streek rondom Winterswijk te gaan bewandelen. Ik bedacht mij zelfs dat ik morgen maar weer naar dit station moest gaan en dan het belendend moerasgebied, het Korenburgerveen te gaan bekijken; je kunt er wel niet (meer?) doorheen, maar er rond omheen lijkt me ook aardig.
Het zou er niet van komen, want de rugpijn van Roos was er bepaald niet minder van geworden ondanks dat beweging het eerst aangewezen middel is om rugpijn te bestrijden, daarom besloot ik om bij haar te blijven zodat we samen naar de Bilt konden reizen. Ze zou sowieso morgen naar de Bilt komen vanwege een opera 's-avonds in Tivoli Utrecht.

Geen opmerkingen: