14 juni 2026

Het werd Sittard

We hadden afgesproken om dit weekend naar Schin op Geul te gaan om de "pet van opa" langs te brengen bij het mini spoorweg museum aldaar in het voormalig treinstation aldaar. Het zou heel anders lopen; de Intercity ging niet verder dan Sittard en verder vervoer zat er voorlopig niet in. Roos stelde voor om hier in Sittard een bus te nemen en dan op geleide van Komoot een wandeling te maken. Dus hup naar de bussen, Roos toverde snel aan de hand van de informatie een beginpunt en een wandeling. En zo liepen we een schitterende wandeling die ons o.a. voerde langs de Geleenbeek. Onderweg aten we ons meegenomen bammetje op in een "pluktuin", prachtige grote tuin met tal van struiken en boompjes.
Uiteindelijk bereikten we station .. , de treinen reden weer en we reden door naar Schin. Daar moesten we tot onze spijt constateren dat het doel van deze reis, het voormalig station met terras gesloten was. Maar daar om niet getreurd, we namen de trein naar Heerlen en hebben daar bij een Syrisch restaurant heerlijk gegeten! Gaan we vaker heen! En de Geleenbeek houden we er ook in! Misschien kan Roos me nog aan een foto van deze beek helpen.

Geen opmerkingen: