Roos stelde voor om vanmorgen "vroeg" aan de wandel te gaan. Na een goede nachtrust werd ik als gebruikelijk om 5 uur wakker. Nog even wat gelezen en toen opgestaan. Een paar kippenvleugels gebakken voor "op een bankje" en de tas klaar gezet, twee flessen water vanwege de hitte. Tegen achten kwam Roos en na een kop koffie reden we op de fiets naar ons bos. We liepen naar Beerschoten en daar ontwaarde Roos tussen het gras een kikker (of misschien pad?). Met een snelle greep had ik die te pakken; Roos maakte haar drinkfles gereed voor diertransport en we vertrokken weer richting fiets en door naar de tuin. Daar lieten we ons nieuwe tuindier los in de vijver.
Hij zocht direct zijn heil bij het drijvend groen.
We deden nog wat onderhoud in de tuin, waaronder het verplaatsen van wat groenlofstruikjes en gingen terug met de fiets naar Beerschoten. Daar zag ik tot mijn vreugde een prachtig stukje landschap, duidelijk inheemse planten op schrale grond, een prachtig stuk, vergelijkbaar met die pracht daar bij Slenaken.
Op een bankje lieten we de kippenvleugels intreden en liepen nog wat kilometers, het werd al warmer, tijd om naar de flats te vluchten.
Nu om 16.45 uur is het hier binnen stikkenswarm, heb moeite om wakker te blijven, de thermometer in de dressoirlade geeft ruim 30 graden Celsius aan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten