27 juni 2026

Adiabatisch of een teiltje

Ooit was ik in Madrid bij 43 graden en moest in een hotelletje proberen te slapen. Dat heb ik gered door de adiabatische koeling, mezelf met een washandje vochtig maken en met de aanwezige ventilator koelen. Werkte perfect en ik heb redelijk geslapen die nacht.
Heden is het hier ook tropisch warm en koel ik mij hetzij adiabatisch met een vochtig washandje op m'n oververhit hoofd en op het balkon met m'n voeten in een teiltje koud water.

Geen opmerkingen: