11 oktober 2011

Zwemmen in de kou



We zagen iemand zwemmen in de haven van Vinjerac, het plaatsje aan de Adriatische zee in Kroatië waar we een paar dagen hebben vertoefd. "Dan ga ik ook zwemmen", besloot Roos stoer. En inderdaad, in bikini, ondanks de koude op naar het haventje. Tot onze verbazing was het water in korte tijd flink gestegen zodat het trapje naar het diepere water was ondergelopen. Maar Roos waadde stoer door het koude water naar het ondergelopen trapje en stapte erop en hup daar ging ze te water. Later bekende ze dat het trapje zo glad was dat ze vanzelf in het water viel. Stoer zwom ze een stuk en kwam verkleumd bij het strandje verderop weer boven alwaar ik haar met een droge handdoek opving. Een warme douche in het on-Kroatisch goede hotel deed de koude snel vergeten. Ik vond het maar stoer hoor; niks voor mij; geef mij maar de pislauwe zee van Rhodos.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: