15 oktober 2011

Een echte boerenmarkt in Zadar

Bij deze dame kochten we kaas
Zadar kent een schitterende oud centrum gelegen op een schiereiland; een fraaie boulevard met een zeeorgel en volgens Sir Alfred Hitchcock de mooiste zonsondergang ter wereld vormt slechts een klein deel van het fraais. Wat mij als echte foodie het meest trof was de formidabele boerenmarkt. Vooral vrouwen met zelf-verbouwde landbouwproducten stonden in tientallen stalletjes hun waren aan te prijzen. Natuurlijk hebben we e.e.a. gekocht; bij het inpakken had ik al rekening gehouden met het terug meenemen van veel voedingswaren vanwege de originele kwaliteit. En zo kochten we prachtig volrode tomaten, paprika's, knoflook, bonen, niet-geplastificeerde schapenkaas en gedroogde paddenstoelen. Bepakt en bezakt gingen we terug naar onze kamer (een Bloggie apart waard, namelijk vanwege de hilarisch slechte kwaliteit). Toen we alles ingepakt hadden bleek dat we nog veel meer kwijt konden dan we hadden gekocht. Had ik me dat gerealiseerd dan had ik een hele kaas meegenomen en aanzienlijk meer tomaten. Vooral de zon-gerijpte tomaten uit dit soort landen zijn ongehoord lekker!
Bij deze dame kochten we bonen en knoflook


Geen opmerkingen: