08 oktober 2011

Oude kinderfoto's


Anneke had bij het opruimen een serie foto's gevonden die mijn moeder ooit had gemaakt uit de tijd van onze kinderen. Anneke had die destijds gesorteerd zodat moeder die makkelijk in kon plakken maar gemakzuchtig als mijn moeder was in die dingen had ze dat nooit gedaan. Zo belandde het nog lege fotoboek met de foto's uit de tachtiger jaren bij mij. Toevallig had ik net een diascanner gekocht om oude dia's uit die zelfde tijd te gaan scannen. Met het verkrijgen van deze foto's is dat deels overbodig geworden hoewel ik denk dat er nog heel wat oh's en ah's zullen vallen wanneer ik aan die titanenklus ga beginnen van het scannen van al die dozen met dia's. Huib komt me helpen om het apparaat te installeren, dus dat komt goed.
Met het zien van deze oude foto's komt weer die hele tijd met die kleine kinderen naar boven. Dat is toch wel een heel gelukkige tijd in een mensenleven, althans zo heb ik het ervaren. Van alles komt weer naar boven zoals het als gezinnetje beleven van de komst van een nieuw babietje (Joke peinzend boven het wiegje waar Hugo in ligt; Joke en Hugo bij het kraambed van Anneke hun pasgeboren zusje bekijkend). Het is zo'n warme tijd in een mensenleven.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: