Sinds enkele jaren zijn de tweetactmotoren weer volop aanwezig in het NLse wielrijdersverkeer. Heeft me verbaasd; de brommer had feitelijk afgedaan als vervoermiddel, maar plotseling kwamen die monstrueus brede "snor"scooters het fietspad op met hun geelbordige collegae de gewone scooters die tevens op de gewone weg mochten rijden, zij het dat de berijders een helm op moesten hebben. Niet alleen hun breedte maar vooral ook hun snelheid en de stank die zij veroorzaakten vind ik een gotspe.
Overigens merk ik er niet zo gek veel meer van want ik rijd nauwelijks meer met de fiets; neem in toenemende mate de bus om naar het station te gaan.
Vandaag kwamen Martijn en Margot bij ons op bezoek; precies 12.00 uur stapten zij uit de auto met Belgisch nummerbord. Nog wel, want Martijn gaat eind deze maand naar Krakau vanwege een functieverbetering.
Was fijn om elkaar weer te zien; snel zaten we over van alles te praten. Eerst over het bekijken van het donorportret; dat had hij samen met zijn broer gedaan die was overgekomen uit China om in NL bij moeder thuis de kerst te vieren. Ze waren er erg over te spreken hetgeen mij uiteraard veel genoegen deed.
Het gesprek ging natuurlijk over de komende verhuizing naar Krakau. Martijn vond het nogal vermakelijk dat Roos en ik eerder tickets naar Krakau hadden gekocht dan hij zelf. Nu staat Krakau al een tijd op het verlanglijstje van Roos en mij is zeker al 20 jaar geleden een bezoek aan Krakau geadviseerd door Jaap B. mijn oude vriend uit Delft.
Maar we spraken ook over de mijns inziens onmogelijkheid om in afzienbare tijd de NLse -, laat staan de wereldbevolking om te krijgen naar een veel minder CO2 uitstotende manier van leven. En zo kwam het gesprek natuurlijk op China, voor mij het voorbeeld hoe het zou moeten. Zoals daar met draconische maatregelen de bevolkingsgroei in toom is gekregen is formidabel; daar zou de rest van de wereld zich aan kunnen spiegelen. Maar ook een enorm net van hogesnelheidslijnen en vast nog veel meer technische hoogstandjes. Wetenschappelijk staat China ook op een hoog peil en dat allemaal binnen een tijdsperiode van pakweg 40 jaar gerealiseerd.
Martijn is in China geweest en wist mij te melden dat daar in de grote steden slechts elektrische scootertjes rijden, maar ook dat er in vijf jaar een enorme productie van foto-elektrisch opgewekte stroom is gerealiseerd. In China is het systeem zo toegerust dat als iets noodzakelijk is dat het ook gebeurt. Spreekt mij wel aan har har.
Overigens merk ik er niet zo gek veel meer van want ik rijd nauwelijks meer met de fiets; neem in toenemende mate de bus om naar het station te gaan.
Vandaag kwamen Martijn en Margot bij ons op bezoek; precies 12.00 uur stapten zij uit de auto met Belgisch nummerbord. Nog wel, want Martijn gaat eind deze maand naar Krakau vanwege een functieverbetering.
Was fijn om elkaar weer te zien; snel zaten we over van alles te praten. Eerst over het bekijken van het donorportret; dat had hij samen met zijn broer gedaan die was overgekomen uit China om in NL bij moeder thuis de kerst te vieren. Ze waren er erg over te spreken hetgeen mij uiteraard veel genoegen deed.
Het gesprek ging natuurlijk over de komende verhuizing naar Krakau. Martijn vond het nogal vermakelijk dat Roos en ik eerder tickets naar Krakau hadden gekocht dan hij zelf. Nu staat Krakau al een tijd op het verlanglijstje van Roos en mij is zeker al 20 jaar geleden een bezoek aan Krakau geadviseerd door Jaap B. mijn oude vriend uit Delft.
Maar we spraken ook over de mijns inziens onmogelijkheid om in afzienbare tijd de NLse -, laat staan de wereldbevolking om te krijgen naar een veel minder CO2 uitstotende manier van leven. En zo kwam het gesprek natuurlijk op China, voor mij het voorbeeld hoe het zou moeten. Zoals daar met draconische maatregelen de bevolkingsgroei in toom is gekregen is formidabel; daar zou de rest van de wereld zich aan kunnen spiegelen. Maar ook een enorm net van hogesnelheidslijnen en vast nog veel meer technische hoogstandjes. Wetenschappelijk staat China ook op een hoog peil en dat allemaal binnen een tijdsperiode van pakweg 40 jaar gerealiseerd.
Martijn is in China geweest en wist mij te melden dat daar in de grote steden slechts elektrische scootertjes rijden, maar ook dat er in vijf jaar een enorme productie van foto-elektrisch opgewekte stroom is gerealiseerd. In China is het systeem zo toegerust dat als iets noodzakelijk is dat het ook gebeurt. Spreekt mij wel aan har har.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten