12 november 2017

.... maar omdat het kan?!

Mijn fiets stal ik altijd op een plek die ik makkelijk terug kan vinden; dus niet vlakbij het station in de fietsenrekken maar honderd meter verder in de winkelstraat in de daar meestal ongebruikte fietsenrekken. Op weg naar het station passeer ik dan niet alleen de prachtige etalage van de bloemenwinkel van - nomen est omen - Groen maar ook "Beter horen", een audicien en daar draait deze blog om.
Al een tijd verbaas ik mij over de staande reclameuiting daar, hier zichtbaar op de foto; het is gewoon een oproep tot misbruik maken van de collectieve voorzieningen die wij in dit land met z'n allen hebben opgebouwd. Zo van: "heb je nog recht op vergoeding kom dan vooral bij ons om een gehoorapparaat aan te schaffen". En niet van: "hebt u gehoorklachten, wij kunnen u wellicht adviseren en helpen". Ik vind dat laakbaar. Nu kom ik uit een tijd dat het ongepast werd bevonden indien reclame in de gezondheidszorg plaatsvond; conservatief standpunt wellicht in deze tijd van neoliberalisme; ieder voor zuh eiguh! Niks voor mij. Eerder ergerde ik me al aan het zgn. bevolkingsonderzoek van deze club; ook al zo'n gotspe. Het is allemaal gericht op "handel", oftewel geld verdienen en dat vind ik uitermate kwalijk als het om collectieve financiering gaat; dat is stelen van de maatschappij.

Geen opmerkingen: