21 juli 2011

Albert Heijn in nieuw jasje

Voordat ik naar Alkmaar zou vertrekken las ik nog in een ouwe krant dat Dick Boer, de nieuwe topman van AH het concern wilde doen groeien. Niet alleen door aankopen van verwante bedrijven maar ook door interne groei. Daarvan zag ik een voorbeeld.
Bij vertrek wilde ik natuurlijk mijn zelf gemaakte brood meenemen, maar ik had geen kaas meer en ook geen ontbijtkoek, de twee beleggen die ik altijd meeneem bij het wandelen. Nou ja, dan maar onderweg wat beleg kopen; en zo smeerde ik twee boterhammen met boerenboter en nam die mee.
In Alkmaar kwam ik niet langs een winkelstraat, maar goed, het was ook nog geen etenstijd. Aangekomen in Egmond a/d Hoef zocht ik een winkel; ik hoopte op een ambachtelijke slager. En ja, daar zag ik een uithangbord met "Kwaliteits slager". Toen ik naderbij kwam zag ik dat hij (waarschijnlijk in de strijd om de concurrentie, zoals vele kleine slagerijen) was opgeheven. Ook verder zag ik geen voedingswinkels in het winkelstraatje van Egmond a/d Hoef. Dat wordt dus brood met tevredenheid, dacht ik.
Echter, aan het eind van het dorp, ergens buiten de bebouwde kom wapperden de bekende blauwe vlaggen van Albert Heijn. Dat viel dus mee. Nu begreep ik ook waarom die kleine slager was opgeheven en eigenlijk kreeg ik er een beetje de pest over in. Maar wie schetst mijn verbazing toen ik geconfronteerd werd met "een nieuw concept": gebroederlijk naast elkaar met een open ruimte met een paar tafeltjes en stoelen waren daar AH, een slagerswinkel en een viswinkel, beide met uitgebreid assortiment, present. Dus heb ik twee haringen met uitjes gekocht (werden vers schoongemaakt!) en met m'n flesje water en m'n boterhammetjes opgesmikkeld.
Dus dat bedoelt Dick Boer. Het is een verbetering en de slager en visboer blijven op die manier in de weer!

Geen opmerkingen: