23 mei 2019

Verkiezingen

Ik heb nog nooit zo sterk getwijfeld over wat ik nou zou gaan stemmen. De stemwijzer kwam met een eerste tweede en derde advies dat me volstrekt onwelgevallig was; mijn voorkeur kwam nauwelijks voor op de lijst van deelnemende partijen. Toen heb ik me maar heel ouderwets laten leiden door wat Roos zou gaan stemmen; is me nog niet eerder gebeurd. Een klein half uur voordat ik het stemlokaal betrad had ik pas mijn keuze bepaald. Ik had dan ook serieus overwogen om dan maar helemaal niet te gaan stemmen.
In het stemlokaal het zelfde beeld als bij een bridgeclub; er waren allemaal leeftijdsgenoten; het was dan ook 'smorgens vroeg en dan hebben wij pensionado's natuurlijk alle tijd.
Met Arja getelefoneerd en met Mariska ge-ept. Voor die afvalwedstrijd met Mariska zal ik een tandje bij moeten zetten en geen patat meer eten zoals gisteren met broer Henk in Schoorl. Ben maar eens begonnen met een mager ontbijtje en een stevige boswandeling.

Geen opmerkingen: